Geen verkooppraatjes, maar geloofwaardigheid

Overheidscommunicatie moet fundamenteel anders worden benaderd. Dat bepleit communicatiedeskundige Hans Siepel in zijn vorige week verschenen boek Congruente overheidscommunicatie. Gisterenavond was Siepel te gast bij het Radio 1 programma Twee Dingen. Daar deed hij een boekje open over dit thema dat momenteel erg ‘hot’ is onder communicatiedeskundigen. Siepels conclusies zijn exemplarisch en veelzeggend. Ik resumeer daarom kort enkele gedachten uit het radio-interview. Het 13-minuten durende interview is hier terug te luisteren (15 oktober 2012, van ~20.00 tot 20.15uur).

Lees meer ›

Geplaatst in Nieuws Getagd met ,

Veranderende markt vraagt om slimme aanpassingen van administratiedeskundigen

De markt voor administratiedeskundigen ziet binnenkort een aantal grote veranderingen tegemoet. Dat verwacht directeur Ed de Vlam van branchevereniging NOAB. Enerzijds zal het dienstverleningsaanbod zich aan de tijd moeten aanpassen en anderzijds verwacht hij een toenemende prijsdruk als gevolg van de economische crisis.

Lees meer ›

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

Let’s Interact verbond theorie met praktijk

Bij het seminar ‘Let’s Interact’ dat op donderdag 27 september gehouden werd op de Hogeschool van Utrecht kwamen communicatiewetenschap, -studie en -praktijk samen. De lezingen van hoogleraren Cees van Woerkum, Noëlle Aarts en Hedwig te Molder zorgden voor veel belangstelling en interactie.

Lees meer ›

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

Sombere economie noodzaakt bedrijven tot communicatie

economieHet conjunctuurbeeld van de Nederlandse economie is onverminderd slecht. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek in een update over de stand van de economie. Volgens het CBS blijft het consumentenvertrouwen laag, krimpt de consumptie en stevent Nederland dit jaar opnieuw af op een recordhoogte van het aantal faillissementen.

Het zijn het niet alleen kleine ondernemers die moeite hebben om het hoofd boven water te houden. Ook steeds meer grote bedrijven die al tientallen jaren bestaan redden het niet door de aanhoudende financiële crisis. Dat zegt curator Marcel Teunis in het NOS-nieuws. De crisis zorgde in 2009 al voor een record. Dit jaar gaat het volgens het CBS ook die kant op.

In het onzekere economische klimaat zien veel organisaties zich in toenemende mate genoodzaakt te bezuinigen. Het is verleidelijk om ook in het communicatiebudget te snijden. Willen ondernemers echter hun positie in de markt verstevigen, dan is een strategische aanpak van de communicatie belangrijker dan ooit. Educomm kan organisaties helpen bij hun communicatie. Dat doen we zowel planmatig als met concrete projecten. Meer weten? Neem contact met ons op.

Geplaatst in Nieuws