Nieuwe openbaarheidsplicht ANBI’s is communicatieopdracht

ANBI logoOrganisaties met een ANBI-status moeten vanaf 1 januari 2014 hun gegevens openbaar maken via internet om het publieksvertrouwen te vergroten. Onder meer de financiële verantwoording, de doelstelling, een (beknopt) beleidsplan, een verslag van de uitgeoefende activiteiten en het beloningsbeleid moeten publiekelijk te raadplegen zijn.

Lees meer ›

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

Honderd deelnemers aan communicatieworkshop

Zo’n honderd belangstellenden bezochten donderdagavond 16 mei onze communicatieworkshop de tijdens de Netwerkbijeenkomst van het Bisdom van ’s-Hertogenbosch. Rond het thema “Groeien in geloof?” verzamelden zich in totaal 250 kerkbestuurders en vrijwilligers in Conferentieoord Emmaus te Helvoirt.

Lees meer ›

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

In slechte economie ’top of mind’ blijven

CBS_ConjunctuurklokVolgens het Centraal Bureau voor Statistiek blijft het vertrouwen in de economische ontwikkelingen laag. Dat blijkt uit de analyse van de maandelijkse Conjunctuurklok.

Laagconjunctuur
Het zwaartepunt van de indicatoren ligt diep in de fase van laagconjunctuur. Volgens de monitor van het CBS is er alleen sprake van licht toename van de uitvoer van goederen uit Nederland. Het consumentenvertrouwen blijft sinds januari 2008 onder het langjarig gemiddelde. Het producentenvertrouwen kende begin 2011 een korte opleving, waarna het weer wegzakte naar onder de trend.

Lees meer ›

Geplaatst in Nieuws Getagd met ,

Mediakansen voor de Kerk?

Is er in tijden van snelle, op incidenten gerichte media nog een kans voor de Kerk haar boodschap over het voetlicht te brengen? Ja, betoogt Marc de Koning. [Opiniebijdrage Katholiek Nieuwsblad] Lees meer ›

Geplaatst in Nieuws Getagd met , , , ,